For the lover of interior design...

Welcome and thank you for visiting.

To my blog followers, I thank you for your support.

My ‘Design Desire’ blog is aiming to share my interior design knowledge with anyone who is interested in the subject. Also available in Malay translation (2011 – 2015). I hope you will follow my DESIGN DESIRE journey...

If you like to work with me, simply visit my interior design website and please contact me.


DESIGN DESIRE TOPIC OF THE WEEK:


Sunday 18 December 2011

'MEMORIES' THE CHRISTMAS SPIRIT – WISH LIST BUT...

Hi all, it is a sunny day here.





Everyone celebrating Christmas is busy with last minute shopping and preparing for the big day.

One of the most important parts of the festive season is the preparation for the big day itself - making lists and getting all the food! YES indeed, I was well prepared with the gift ‘WISH’ list -and it was a long list indeed!


However to my surprise, the most important list and one which didn't really plan properly was the FOOD list. Why would I want to buy all that so far in advance when I could just get it on the eve of the day yes? At least that was what I said to myself. WELL guess what - there were no food left at the supermarket!





Still, that very special day was wonderful, a bright, frosty quiet day listening to music and watching Christmas movies on the TV - but just without any delicious food on the table! I was missing the smell of roast turkey or roast beef with all the trimmings (now I am hungry!). I had to settle for something very simple just like on an ordinary day! Boring perhaps, BUT the gifts were GREAT! The 'Christmas' dinner finally came a few days later - And YES indeed it was as good as I imagined it would be - Yummmmy! In future I will make sure the food is ready no matter what!



Note: Images taken from the internet.



'MEMORIES' THE CHRISTMAS SPIRIT – WISH LIST BUT... Malay Translation

Hi semua,ia merupakan hari yang cerah di mana saya berada sekarang. 

Semua orang yang akan menyambut Krismas nampaknya membeli-belah dengan sibuknya dan membuat persediaan untuk acara yang akan di sambut dalam masa beberapa hari lagi.

Salah satu bahagian yang paling penting untuk musim perayaan ini adalah persediaan untuk hari itu sendiri - membuat senarai untuk hadiah dan mendapat semua makanan! BETUL sesungguhnya, saya telah bersedia dengan senarai 'PERMINTAAN' hadiah dan ia adalah satu senarai panjang sesungguhnya!

Walau bagaimanapun saya terkejut, senarai yang paling penting dan yang satu-satu nya yang saya tidak benar-benar merancang dengan betul adalah senarai MAKANAN. Kenapa saya mahu membeli semua itu setakat ini terlebih dahulu apabila saya boleh mendapatkan makanan pada malam sebelum hariya perayaan itu? Sekurang-kurangnya itulah apa yang saya katakan kepada diri saya sendiri. Apa akan terjadi sekarang? - tidak ada makanan yang saya inginkan yang ditinggalkan di pasar raya!

Pada hari perayaan itu, harinya sangat indah, cuaca yang cerah, hari yang tenang sambil mendengar muzik dan menonton filem Krismas di TV - tetapi tanpa apa-apa makanan yang lazat di atas meja! Saya teringinkan bau ayam belanda panggang atau daging lembu panggang dengan segala kemudahan (sekarang saya terasa lapar!). Saya terpaksa makan makanan yang bersahaja seperti pada hari biasa! Membosankan mungkin, TETAPI hadiah-hadiah yang saya perolehi HEBAT belak! Majlis makan menyambut kan hari perayaan kawan-kawan Christian saya akhirnya datang beberapa hari kemudian - PASTI sesungguhnya ia sebaik yang saya bayangkan - Lazat! Pada masa akan datang, saya akan pastikan senarai makanan sentiasa sedia tidak kira apa!


You might also like:

No comments:

Post a Comment